Öka motivationen och ta din träning till en ny nivå tillsammans med en personlig tränare
Vill du hitta motivationen och inspirationen för en bättre, roligare och effektivare träning? Vill du lära dig att träna effektivt och säkert med rätt teknik redan ifrån start eller känner du att du har fastnat i din nuvarande träning så är personlig träning något för dig!Tillsammans med en personlig tränare skräddarsyr vi träningen efter dina specifika mål och förutsättningar genom gedigen kunskap inom styrketräning, konditionsträning, rörlighetsträning och näringslära.

CORE

När man pratar om coremusklerna anser vissa det vara magmusklerna och nedre ryggen, medan vissa också räknar med höftmuskler och skuldror. Den vanligaste betydelsen av ordet core är dock bålen, dvs mag- och ryggmuskler.Coremusklerna är viktiga och används i nästan allt vad vi gör. Exempelvis när man gör knäböj eller marklyft aktiveras coremusklerna. De olika musklerna har i sig olika funktioner, men tillsammans bildar de ett starkt bälte kring bålen som både stabiliserar kroppen och skyddar från skador.

Tips: Core-träning är en typ av funktionell träning men koncentrerat på kroppens mittendel. Genom att träna mage, rygg och bäcken som är kroppens centrum för balans och rörelse kan man underlätta i positioner som utsätter kroppens mittendel.

Muskeltillväxt

Bygga muskler behöver inte vara komplicerad raketforskning. Det kan vara både enkelt och roligt. Vet du vad du ska göra, hur du ska göra det, och varför det fungerar, kan du dessutom bygga muskler snabbt.Innan du börjar utforska avancerade tekniker som bygger muskelmassa, behöver du lära dig grunderna. Med grunderna menar vi inte anatomi, fysiologi och näringslära även om baskunskaper inom nämnda områden underlättar, och kanske är nödvändigt om du satsar professionellt.

Tips: Lovord som är för bra för att vara sanna och väldigt ofta innefattar ganska absurda påståenden, är inte helt ovanliga, snarare det motsatta.

Det finns inga quickfixes som fungerar. Som nybörjare kan du bygga muskler ganska snabbt. Givetvis ännu snabbare om du har ett tränings och kostschema som är baserat på din kroppstyp, din basalämnesomsättning och individuella målsättning. Ring oss så berättar vi gärna mer.

Viktnedgång

De flesta som vill gå ner i vikt lägger oftast alldeles för stor vikt på vad vågen visar. En diet där man drastiskt drar ner på den totala mängden kalorier genom alla tänkbara dieter som gör att man förlorar en hel del muskelmassa. Om man bara tittar på vågen kommer det att se ut som att ens diet går jättebra men du har tappat en stor del muskelmassa. Träningen kan grovt indelat användas på två sätt under en viktnedgång. Dels för att bränna extra kalorier så att man inte behöver hålla igen med maten så mycket och dels för att stimulera musklerna så att man tappar så lite muskler som möjligt under viktnedgången. Vill du veta hur man på ett bra sätt går till väga för att ut en viktminskande effekt men inte förlora all din muskelmassa ska du ta kontakt med oss.

Tip: Om man vill gå ner i vikt så måste man ligga på ett kaloriunderskott. Så enkelt är det! Det går inte att gå ner i vikt genom att bara sluta äta kolhydrater, dra ner på fettet, följa GI metoden eller något annat koncept.